Klassenorganisatie

Er is op onze school sprake van het zogenaamde leerstofjaarklassensysteem.Op onze school wordt gewerkt met combinatiegroepen en in enkele groepen.We hebben soms met een groot verschil in leerlingaantal per leeftijdsgroep te maken. We kiezen er dan voor met een andere groepssamenstelling te werken. Vanaf september 2016 werken we met de volgende groepen: 

 

1-2 A

1-2 B

3-4

5-6

7-8

Ma. ocht

Kelly

Gonnie

Janiek

Gijselien

Peter

Ma.middag

Kelly

Gonnie

Janiek

Gijselien

Peter

Di. ocht.

Kelly

Gonnie

Janiek

Gijselien

Peter

Di middag

Kelly

Gonnie

Janiek

Gijselien

Peter

Wo ochtend

Kelly

Gonnie

Janiek

Gijselien

Peter/Jenneke

Wo. middag

 

 

 

 

 

Do. ochtend

Lianne

Jenneke

Janiek

Gijselien

Peter

Do. Middag

Lianne

Jenneke

Janiek

Gijselien

Peter

Vrij. Ochtend

Lianne

Jenneke

Janiek

Gijselien

Peter

Vrij. middag

 

 

 

Gijselien

Jenneke

 

De overgang van een groep naar de volgende groep is niet alleen een kwestie van schoolvorderingen, maar ook van rijpheid, interesse en instelling. Kinderen kunnen soms een eigen leerweg hebben door de school heen. Dat betekent dan ook dat niet alle kinderen aan het eind van hun schoolloopbaan even veel stof hebben verwerkt.Het voordeel van een combinatiegroep is dat het verschil in leeftijd de kinderen de mogelijkheid geeft elkaar in intellectueel, emotioneel en sociaal opzicht sterker te beïnvloeden. De kinderen krijgen echter op hun eigen niveau instructie van de leerstof. Deze niveaus worden per leerjaar, maar ook naar aanleg en tempo samengesteld. De ochtend vormt bij ons op school de ruggengraat van het onderdeel werk. ‘s Ochtends willen we een bepaalde rust in de school creëren, waarbij de kinderen, in stilte, geconcentreerd en betrokken kunnen werken. Daarom hebben we de creatieve en de wat “vrijere” vakken zoveel mogelijk geplaatst op de middag.